Denne workshopen gir en gjennomgang av ITIL 4, med fokus på det essensielle. Vi legger spesiell vekt på det som er grunnleggende forskjellig fra ITIL versjon 3.
ITIL 4 er fundamentalt endret i forhold til ITIL versjon 3. ITIL 4 er beskrevet som «ITIL for den digitale tidsalder». Det handler om et nytt tankesett som er viktig for hele organisasjonen, uansett om du jobber innen “tradisjonell IT”, “moderne IT” eller – som i de fleste virksomheter – i en “hybrid”.
For deg som har ITIL 3 fra før vil denne workshopen være en ypperlig mulighet til å oppdatere deg på det som er nytt. Og for deg som ikke kjenner ITIL fra før, vil workshopen gi en god introduksjon, og et innblikk i hva ITIL 4 egentlig handler om. På to timer får du et lynkurs i ITIL 4, og hvordan det kan brukes i egen organisasjon.
Nøkkelpunkter
- Service Value System – en modell for organisasjonens verdiskaping
- De 7 veiviserne, og hvordan de kan brukes i din virksomhet
- Fire dimensjoner, – for å skape gode tjenester
- Verdistrømtankegang og stegvis kontinuerlig forbedring