dager
timer
min

Lynkurs i ITIL4: Fokus på verdi og agile prinsipper

Terje Hult

Kursleder, Glasspaper

Om workshopen

Denne workshopen gir en gjennomgang av ITIL 4, med fokus på det essensielle. Vi legger spesiell vekt på det som er grunnleggende forskjellig fra ITIL versjon 3. 

ITIL 4 er fundamentalt endret i forhold til ITIL versjon 3. ITIL 4 er beskrevet som «ITIL for den digitale tidsalder». Det handler om et nytt tankesett som er viktig for hele organisasjonen, uansett om du jobber innen “tradisjonell IT”, “moderne IT” eller – som i de fleste virksomheter – i en “hybrid”.   

For deg som har ITIL 3 fra før vil denne workshopen være en ypperlig mulighet til å oppdatere deg på det som er nytt. Og for deg som ikke kjenner ITIL fra før, vil workshopen gi en god introduksjon, og et innblikk i hva ITIL 4 egentlig handler om. På to timer får du et lynkurs i ITIL 4, og hvordan det kan brukes i egen organisasjon. 

Nøkkelpunkter

  • Service Value System – en modell for organisasjonens verdiskaping 
  • De 7 veiviserne, og hvordan de kan brukes i din virksomhet 
  • Fire dimensjoner, – for å skape gode tjenester 
  • Verdistrømtankegang og stegvis kontinuerlig forbedring

Om Terje Hult

Terje Hult har 25 års erfaring med ITSM og har jobbet hos Glasspaper med ITIL siden før ITIL v3 ble lansert i 2007. Siden ITIL 4 ble lansert har han lest, fundert og studert hva som fungerer, og han holder kurs både på begynner og videregående nivå. På privaten er Terje en ekte fjellgeit! Han er supersprek og benytter enhver anledning til å legge ut på spektakulære turer i fjellet.

Logg inn

Personvern
Dine data er trygge hos oss. Vi samler kun brukeropplysninger som er nødvendige for å gi deg en god tjeneste. Les mer her