Telekom industrien står ved en korsvei. De siste årene har satt en tradisjonell telekombransje under press og tvunget frem nytenkning rundt hva vi tilbyr kundene våre og hvordan vi jobber for å levere verdi til dem. Drevet av et massivt teknologiskifte, et konkurransebilde i rask endring, og kunder med nye behov og forventninger må Telenor gjenoppfinne seg selv i møte med det digitale skiftet. Vi må rett og slett akselerere lærings- og endringsevnen vår radikalt og jobbe enda tettere på marked og målgrupper for å levere de aller beste og mest verdifulle tjenestene for å være en aktuell aktør i Norge i dag. Det handler også om å utvikle økosystemet vårt – bygge nye partnerskap – og skape mer verdi sammen med andre.
Et eller annet sted på denne veien så går vi fra å være en tradisjonell TelCo til å bli et software-definert og datadrevet TechCo. Dette er fortellingen om digital transformasjon i Telenor.
Nøkkelpunkter:
- Kundefokusert og verdidrevet produkt-/tjenesteutvikling
- Smidighet i stor skala, med kryssfunksjonelle og autonome team
- Kontinuerlig utvikling og leveranse basert på DevOps prinsipper
- Domeneorientert og endringsdyktig arkitektur basert på zero-trust prinsipper
- Selvbetjeningsplattform for state-of-the-art utvikleropplevelse i offentlig og privat sky