dager
timer
min

På full fart inn i skyen, har vi god nok kompetanse internt til å få ut verdien

Marianne Selle

Head of Customer Success, Microsoft Norway

Om foredraget

Argumentene for å gå til sky er velkjente: Sikkerhet, fleksibilitet, innovasjonskraft og pay-as-you-go er dimensjoner vi har hørt predikert i et tiår. Vi har også hørt at det er et skrikende behov for å oppdatere den digitale og tekniske kompetansen i befolkningen. Vi vet alt dette, likevel ser vi at mange organisasjoner sliter med sin skyreise, i form av at det går langsomt, kostnaden blir høyere, og man må kjøpe eksterne tjenester i større grad enn man hadde regnet med. Mye av dette skyldes at kompetanse om sky og hva dette innebærer, mangler. Ikke bare mangler det i IT-organisasjonene, men også i organisasjonen for øvrig. Sky er ikke bare en teknologiendring, det er en endring i smidighet og innvasjonskraft. Hva må vi lære oss? Hvordan kan vi rigge organisasjonene våre for å være i forkant av skyreisen og utnyttingen av de muligheten det gir. Hvordan gi ansatte en god plan for sin egen kompetanseutvikling og hvordan kan vi få ledelsen involvert? Dette er temaer Marianne Selle vil dele betraktninger rundt.

Take-aways

  • Hva du må tenke på når du planlegger sky-kompetanse.
  • Hva er et cloud center of excellence og hvorfor er det nødvendig.
  • Hvorfor vi må snakker med ledelse om kompetanse når vi skal til sky. Hvordan spille kompetanse inn sannsynlighet for å lykkes med skyreisen?

Om Marianne Selle

Marianne Selle er leder for Customer Success I Microsoft Norge. Hun er brennende opptatt av hvordan virksomheter kan lykkes med å ta i bruk digital teknologi og drive digital transformasjon. Hun har også et særlig engasjement for å få mennesket med i den digitale transformasjonen.

Med en Master i Informatikk, har Marianne 20 års erfaring fra IT industrien, og 15 år som leder. Hun brenner for brukersentrering og smidig tilnærming i alle deler av virksomheten.

Logg inn

Personvern
Dine data er trygge hos oss. Vi samler kun brukeropplysninger som er nødvendige for å gi deg en god tjeneste. Les mer her