Statens vegvesen gikk fra å ha store utfordringer med å vise relevante trafikkmeldinger i Vegvesenets trafikk-app, til at vi nå arbeider sammen mot én felles visjon i hele verdikjeden for trafikkmeldinger: å gi våre brukere en optimal brukeropplevelse.
Da vi tok kundens perspektiv, oppdaget vi mange utfordringer som skyldtes at hver aktør i verdikjeden opererte med egne budsjetter, ledere og backlogger. Conways lov sier at at virksomhetens arkitektur blir et speilbilde av organisasjonsstrukturen. Flight Levels hjalp oss å overvinne dette, og begynne å samhandle på tvers både på strategisk, taktisk og operativt nivå. Dette gir mer helhetlige, innovative og kundefokuserte løsninger for trafikkmeldingene i trafikk-appen vår. Vi må ha fokus på bærekraft i tråd med våre miljømessige og samfunnsmessige forpliktelser.
I dette foredraget får du bli med bak kulissene, fra det øyeblikket vi ble klar over våre utfordringer. Du vil få høre hvordan det å samhandle på tvers av organisasjonsmessige barrierer har blitt en nøkkelkomponent i Statens vegvesens tilnærming for å finne løsninger på komplekse, systemiske utfordringer. Målet er å gi inspirasjon og praktiske tips til hvordan din virksomhet kan øke sin tilpasning- og innovasjonsevne, fjerne barrierer og bygge en kultur preget av samarbeid på tvers av team.
Nøkkelpunkter:
- Kundeorientert transformasjon: Hvordan Statens vegvesen utviklet en enhetlig visjon på tvers av en hel verdikjede for å forbedre brukeropplevelsen i trafikk-appen.
- Hvordan vi brøt ned organisasjonsmessige siloer og fokuserte på kunden: Vi viser hvordan Flight Levels hjalp oss å overvinne organisatoriske hindringer og fremme samarbeid på tvers for å levere innovative og kundefokuserte funksjoner i trafikk-appen.
- Metoden i praksis: Tips til hvordan din virksomhet kan benytte Flight Levels for å styrke tilpasningsevne, innovasjon og effektivt samarbeid på tvers av team og avdelinger.