dager
timer
min

itSMF-konferansen 2022

I 2022 hadde itSMF-konferansen 20-års-jubileum. Hovedforedragsholder Carlota Perez sitt budskap var at vi står i et vendepunkt i den digitale tidsalder med stor turbulens. Med tittelen «Wake me up!» satte vi fokus på hva som egentlig er viktig. Digital transformasjon handler ikke bare om å utforske smartere måter å jobbe på. Det må også handle om å sette en ny kurs mot en smart, rettferdig og grønn fremtid. Avichii-tittelen minner oss også om hvor viktig det er å skape psykologisk trygge arbeidsplasser som tar mental helse på alvor.

20-årsjubileum

Etter to år med pandemi var det godt å møtes på konferansen igjen. itSMF-konferansen har en unik delingskultur, hvor deltakerne kom sammen for å dele kunnskap og erfaringer. 20-års-jubileet ble høytidelig åpnet med velkomstale av næringsminister Jan Christian Vestre.

Jan Christian Vestre

Næringsminister

Plenumsforedrag

Lean, effektivitetsparadokset og den digitale transformasjon

Niklas Modig
Forfatter av “This Is Lean - Resolving the Efficiency Paradox"

Team Topologies: Organizing business and technology teams for fast flow

Matthew Skelton
Co-author of Team Topologies

Shaping the digital revolution towards smart green fair and global growth

Carlota Perez
Researcher, lecturer, international speaker and consultant

Beyond Budgeting: Tradisjonell ledelse og de mange illusjoner av kontroll

Bjarte Bogsnes
Styreleder Beyond Budgeting Roundtable

Psykologisk trygghet: Kan vi lære å «feire» feilene? – et foredrag til inspirasjon og ettertanke

Marco Elsafadi
Relasjonshøvding

La oss snakke om data-drevet sirkulærøkonomi og bærekraftig business!

Lars Jacob Tysnes Pedersen & Sveinung Jørgensen
Centre for Sustainable Business, NHH

Foredragsholdere

Situasjonsforståelse, verdistrømsanalyse og Wardley mapping

Kristian Spilhaug
Consulting Manager / Lead Instructor, SopraSteria

Fart og flyt med produktteam og Team Topologies i NAV

Anders Skifte
Seniorrådgiver i Team Sosioteknisk , NAV

Fart og flyt med produktteam og Team Topologies i NAV

Tommy Jocumsen
Kontorsjef i Seksjon for Utvikling, NAV IT

Slik akselererer supre team verdiskapningen

Henrik Byremo
Team Agile

Slik akselererer supre team verdiskapningen

Benedicte Fjellanger
Team Agile

Hvordan DevOps får smidig og ITSM til å møtes

Arne Henrik Storm
Gnist AS

Rammet av et kryptovirusangrep, Krisehåndtering fra innsiden

Bård Standal
Fhv CEO i Insr Insurance Group ASA

Å være i samsvar, DNBs reise mot automatiske bevis

Leo El-Adawy
Data Scientist, DNBs Bank ASA

How to unite agile service and product management

Christian F. Nissen
Senior consultant, CFN Consult

En transportsektor i full endring! –  fra hierarki til verdistrømfokus i NAF

Andreas Brodtkorb
Kommersiell Direktør, Norges Automobil Forbund

Omstilling til smidig service management i Helse Nord  IKT

Sigurd From
Avdelingsleder, Helse Nord IKT

The Shiny New Thing that Really Helps

Paul Wilkinson
Chief Architect of The Shiny New Thing that Really Helps, Egor Productions

Show me your Value Streams! — IT4IT & Value Stream Management

Rob Akershoek
IT Management Architect, The Open Group/DXC

How to face the Digital Sustainability challenge

Antonina Klentsovaa
Lead editor of ITIL 4 Sustainabiliity in Digital & IT

Bærekraft i bygg – komplekst men målbart!

Renate Straume
CEO, Varig

Fremtidens kommune har borgeren i sentrum

Leif-Tore Martinsen
Avdelingsleder Innovasjon og Utvikling, Sarpsborg kommune

Kontinuerlige leveranser! En reise i digitalisering av grensekontrollen

Ellen Tønjum Moldskred
Teamleder Grensekontroll, Politiets IKT-tjenester

På full fart inn i skyen, har vi god nok kompetanse internt til å få ut verdien

Marianne Selle
Head of Customer Success, Microsoft Norway

Hvordan pandemi og flyktninger påvirket vår DevOps-reise

Kristine Håland
Kvalitetsansvarlig, Digdir

Når “Failure is not an option”: - Fra «Krise» til «Cash» på tre uker!

Yngvar Ugland
Executive Vice President, DNB NewTechLab
Start video

Logg inn

Personvern
Dine data er trygge hos oss. Vi samler kun brukeropplysninger som er nødvendige for å gi deg en god tjeneste. Les mer her